Mooie trouwfotografie voor Verliefden

Boek Review: Photo workshop Kenny Kim

Category: Fotografie | Wedding

Als je van houdt van boeken over trouwfotografie dan is hier een boek wat de moeite waard is om te lezen. Of het nu is voor wat inspiratie of heel veel informatie. Het tweede boek van internationaal trouwfotograaf Kenny Kim. Ik heb zijn eerste boek (digital wedding photographer's planner) met plezier gelezen. Dus keek ik uit wat hij in zijn tweede boek allemaal wilde delen.

Het boek is met name gericht op de beginnende trouw fotograaf en vertelt wat je nodig hebt om trouw fotograaf te worden, hoe je het meeste uit je spullen kan halen, een les over compositie, hoe je een eigen stijl kan ontwikkelen, in en outdoor fotografie, portretten, de ceremonie, de receptie en post production. Aangezien Kenny al heel veel bruiloften heeft vastgelegd kan hij uit eigen ervaring putten. Kenny heeft een eenvoudige manier van vertellen en het boek bevat veel informatie zeker voor beginners. Ik heb geen nieuwe dingen gelezen maar vind het altijd leuk om te lezen hoe andere fotografen de creatieve maar ook zakelijk kant van hun busines aanpakken en het boek staat ook nog een vol met prachtige foto's.

Ik mis eigenlijk maar een ding. Kenny verteld bij iedere foto welke ISO is gebruikt, diafragma en sluitertijd maar wat ontbreekt is het objectief waar mee de foto is gemaakt en wat altijd fijn is om te weten. Buiten dat een leuk boek met genoeg eye candy.